Michaela Koudelková
zobcová flétna
Michaela Koudelková vystudovala hru na zobcovou flétnu na Akademii Muzycznej w Krakowie ve třídě Petera Holtslaga a Erika Bosgraafa. Je také absolventkou Gymnázia v Boskovicích a Konzervatoře Brno. V současné době pokračuje v doktorandských studiích na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Barbary Marii Willi a od října 2021 se bude vzdělávat ve třídě Petera Holtslaga na Hochschule v Hamburku v rámci postgraduálního studia Konzertexamen. V srpnu roku 2019 se představila na sólových recitálech v rámci Fringe Oude Muziek Festival Utrecht. V dubnu roku 2019 se stala laureátkou mezinárodní soutěže Tel Aviv Recorder Competition v Izraeli, kde byla oceněna první cenou. V červnu roku 2018 se představila ve finále Kaleidoscope Vocal and Instrumental Competition v Santa Monice (USA), kde byla vybrána mezi 6 finalistů z celkem 2000 účastníků 88 zemí světa.
Zúčastnila se úspěšně několika soutěží (Prague Junior Note a další). Je trojnásobnou laureátkou interpretační soutěže v rámci Letní školy barokní hudby v Kelči a v Holešově (2009, 2010, 2012). V roce 2011 se zúčastnila mezinárodní soutěže Pro Bohemia Ostrava, kde získala 1. místo, titul Laureáta a Absolutního vítěze. V roce 2012 získala 1. místo a celkové vítězství v oboru hra na zobcovou flétnu v celostátní soutěži konzervatoří. V roce 2014 zvítězila v přehrávkách o sólový výstup s Janáčkovou filharmonií Ostrava. Roku 2015 se představila ve finále York Early Music International Young Artists Competition ve Velké Británii se souborem Il Giorno Felice. V roce 2016 získala s Ensemblem Nomen Nescio 2. místo a speciální cenu polského radia Merkury na soutěži komorních ensemblů v Poznani.
Michaela Koudelková se představila na hudebních festivalech v České republice i v zahraničí (Concentus Moraviae, Fringe Oude Muziek Festival Utrecht, Hudební festival Znojmo, Hudební slavnosti, Janáčkův máj, Musica Holešov, Bacha na Mozarta!, Hudební lahůdky, Młoda Muzyka Dawna, Opera Nova w Bydgoszczy, Bach Tribute, Dni Bachowskie, Nitrianská hudobná jeseň, Barok w Radości, Barok na Spiszu, Bach Kraków Festiwal). Vystoupila na koncertech v České republice, Slovensku, Polsku, Rakousku, Anglii, Norsku, Holandsku, Izraeli a USA.
Spolupracovala se soubory La Tempesta, Collegium Marianum, Musica Florea, Orkiestra historyczna {oh!}, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Overtone, Musica Aeterna, The Czech Ensemble Baroque, Capella Cracoviensis, Ensemble Opera Diversa, Moravský komorní orchestr, Cornu Copiae, Quartetto Nero, Janáčkova filharmonie Ostrava, Filharmonie Hradec Králové, Orkiestra Barokowa AMuz w Krakowie nebo Sine Nomine Ensemble.
Zúčastnila se mistrovských hudebních kurzů u nás i v zahraničí; The Ringve International Summer Course in Sund (Norsko), Arte Dei Suonatore Masterclasses (Polsko), Letní škola staré hudby Prachatice, Letní škola barokní hudby v Kelči a Holešově. Zdokonaluje se ve hře na zobcovou flétnu a také cembalo pod vedením předních českých a zahraničních lektorů; Bolette Roed, Eva Harmuthová, Jan Kvapil, Ashley Solomon, Roberto Bando, William Dongois, Karel van Steenhoven, Sarig Sela, Michael Posch, Carsten Eckert, Aureliusz Goliński, Tomasz Pokrzywiński, Joanna Boślak-Górnik, Ketil Haugsand, Gottfried von der Goltz, Kristin von der Goltz, Thomas Boysen, Monika Knoblochová a Erik Dippenaar. Absolvovala individuální hodiny u holandského lektora Thijse van Baarsela na Akademii staré hudby v Brně. V rámci krátkého studijního pobytu v Nizozemí se vzdělávala na Hogeschool voor de Kunsten Utrecht ve třídě Heika ter Sheggetta. Zúčastnila se také výběrového kurzu Akademia Händlowska, kde měla možnost spolupracovat s Robertem Hollingworthem, Rachel Podger nebo Alison McGillivray. Hře na flauto traverso se věnuje od roku 2015. Pod vedením Lucie Duškové nebo Kate Clark se vzdělávala v rámci individuálních konzultací.
Michaela Koudelková se věnuje především interpretaci staré hudby a hraje na kopie dobových nástrojů. Od roku 2016 se aktivně věnuje také pedagogické činnosti, vyučuje hru na zobcovou flétnu na Konzervatoři Brno a v rámci doktorandského studia vyučuje barokní a klasicistní komorní hru na Janáčkově akademii múzických umění v Brně.