Jean-François Lombard
Sólový zpěv
Jean-François Lombard se narodil v hudební rodině a na jevišti poprvé zpíval v deseti letech v Pucciniho Tosce v Rouenské opeře pod vedením Paula Ethuina. O několik let později studoval zpěv, hudební teorii a dějiny hudby na Conservatoire à Rayonnement Régional de Rouen, poté pokračoval ve studiu na Maîtrise du Centre de Musique Baroque de Versailles u Oliviera Schneebeliho.
Je známý pro svůj vzácný rozsah jako „haute-contre“ (kontratenor) a spolupracoval s hlavními soubory barokní hudby, jako jsou Le Poème Harmonique, Les Paladins, Modo Antico, La Petite Bande, Les Musiciens du Louvre, Les Arts Florissants, La Chapelle Rhénane, Les Ombres, La Clique des Lunaisiens, Les Folies Françoises, La Fenice, La Grande Ecurie et la Chambre du Roy, Le Concert Spirituel, La Risonanza, L’Ensemble Vocal et Instrumental de Lausanne, La Symphonie de Marais.
Na jevišti ztvárnil Jean-François Lombard titulní roli v Rameauově Platée na Hudebním festivalu Znojmo v České republice, Arnaltu a Nutrice v Monteverdiho Inkoronaci di Poppea v Opéra de Massy a Opéra Royal de Versailles, Pisandra a Umana Fragilità v Monteverdiho Il Ritorno d’Ulisse in Patria v Opéra de Nice, La Nourrice v Lullyho opeře Cadmus et Hermione v Opéra Comique v Paříži a v Grand Théâtre de Luxembourg, La Matrone d’Ephèse v La Guerre des Théâtres v Opéra d’Angers-Nantes, Tigrane v Pagliardiho Caligula delirante v Amphithéâtre de l’Opéra Bastille v Paříži, Erice v Cavalliho L’Ormindo v Opéra de Rennes, Valère a Damon v Rameauově Les Indes Galantes v Opéra de Reims.
Na koncertech je Jean-François Lombard zase Elviro v Cavalliho Serse v Théâtre des Champs-Elysées v Paříži, Pygmalion v Rameauově Pygmalionu ve Stockholmu, Valère a Damon v Rameauových Les Indes Galantes v Académie Sainte Cécile v Římě a Charpentierův Actéon na Akademii Franze Liszta v Budapešti.
Zpíval Charpentierovo Te Deum ve vídeňském Konzerthausu, árie a duety z francouzských barokních oper na Princetonské univerzitě, v San Jose a Washingtonu, poté v recitálu v Getty Center Museum v Los Angeles a Schubertovy Lieder za doprovodu Alaina Planèse a komorního sboru Accentus v Théâtre des Bouffes du Nord v Paříži.
V roce 2016 mu režisér a současný ředitel Théâtre Nanterre-Amandiers Christophe Rauck nabídl příležitost k hereckému debutu rolí Chérubina v Ödön von Horváth Figarově rozvodu (cena kritiky za nejlepší představení vytvořené v regionu) na turné po Francii, v Lausanne, Ženevě a Paříži.
V letech 2017-18 se zrodila nová spolupráce s hrou Williama Shakespeara Jak se vám líbí, vytvořenou v Théâtre du Nord v Lille a poté na turné po Francii.
V sezoně 2021-22 Jean-François Lombard zpíval Acise v Lullyho Acis et Galatée v režii Federica-Maria Sardelliho na festivalu Maggio Musicale Fiorentino a Le Soleil v Lullyho Phaétonovi v režii Jérôma Correase v Opéra de Nice.
Mezi jeho významné projekty v letech 2022-23 patří Café Liberta v Opéra de Massy a Opéra Nantes-Angers s Les Paladins a choreografkou Ambrou Senatore.
Na seznamu jeho nahrávek jsou DVD s Lullyho Cadmus et Hermione a Pagliardiho Caligula delirante s Le Poème Harmonique, Molière à l’Opéra a Cavalliho Ormindo s Les Paladins, Salon de Musique Marie-Antoinetty, Monteverdiho Il Vespro s La Petite Bande, Soleils Baroques s Les Paladins, Theatrum Musicum Capricornus a Leçons de Ténèbres s La Chapelle Rhénane, Des Petits Motets od Campra s Les Folies Françoises, Couperinovy Leçons de Ténèbres s Les Paladins, Charpentierovu Messe de Minuit s Les Arts Florissants, Charpentierova David et Jonathas s Les Pages et les Chantres du Centre de Musique Baroque de Versailles, Schützovu Historia der Geburt Jesu Christi s La Chapelle Rhénane.
Jean-François Lombard je pravidelně zván ve Francii i v zahraničí k výuce zpěvu a interpretace. Zpěvák je také hostem na Conservatoires à Rayonnement Régional de Paris, Toulouse, Bordeaux, Pôle Supérieur de Paris Boulogne-Billancourt, Opéra de Massy, Letní školy barokní hudby v Holešově v České republice, Mezinárodní Händelovy akademie v Karlsruhe v Německu.
Je také hlasovým referentem mladých herců „La Belle Troupe“ v Théâtre de Nanterre-Amandiers.